10 d’agost 2007

Dia de costa

Avui el dia s'ha aixecat ennuvolat, i una capa bastant gruixuda ha impedit que el Sol m'enlluernés com cada matí, així que no m'he despertat fins les vuit i mitja. I després de rentar-me i esmorzar hem marxat a la platja. Tots quatre. però no he anat a la platja de sempre, a la dels dissabtes de juliol assolellats (sempre vaig a Vilassar), sinó que teníem ganes de sortir tot el dia i hem anat a la Costa Brava. Un mal pressentiment m'ha acompanayat durant tot el trajecte, però s'ha esvaït quan hem sortit de l'autopista per dirigir-nos cap a Palafrugell; i és que cada vegada hui havia més i més núvols. i el meu pare anava dient: No dona, un cop passis el Montseny res de res, i un cop he passat el Montseny encara n'hi havia més. Però per sort el dia s'ha aclarit i ha fet un solet ben maco. I un cop hem sortit de l'autopista, hem enganxat un camió, i co com que tan sols hi havia un carril d'anada i un de tornada, hem hagut d'anar-li darrere a 20 km/h durant una bona estona. I quan per fi l'hem avançat, ens hem trobat uns quilòmetres després un altre merder: un Audi que anava darrere d'una caravana que a la vegada anava darrere d'un altre camió i que a la vegada tenia davant seu un tractor. I crec que llavors ja anàvem a 10 km/h com a màxim. I quan en un tram la carretera era llaaaarga i recta i no venien cotxes, el meu pare li ha fotut canya a l'accelerador i n'ha avançat a alguns, mentre el meu germà, fent conya, m'agafava la mà i l'altra se la posava al cor (he de reconèixer que de vegades és una mica massa "impulsiu"). Un cop passat l'entrebanc, hem arribat per fi a la cala on anem sempre que visitem Palafrugell. I també com sempre (i lògic a les 12 del migdia), plena a vessar. Però anar-hi és una passada: és preciosa i l'aigua sempre està neta i transparent, i per no deixar de banda les costums, avui també ho estava. però plantar la tovallola era tota una cursa frenètica. I a la mínima que vèiem un lloc i hi anàvem, un altre ja hi havia plantificat la tovallola i el para-sol, pitjor que quan vas a un centre comercial i vols aparcar el cotxe, que quan n'hi ha un que estar carregant les bosses al maleter, un altre ja posa l'intermitent i li pregunta si ja marxa.
I vist això, hem optat per deixar la bossa a un racó i cap a l'aigua. Freda, molt freda. I bona. I neta. Després hem anat a un Self service que ja coneixem d'altres vegades, on es menja bé, en abundància i a un preu bastant assequible (9 € menú amb vuit primers plats a escollir, vuit segons plats i molts postres, beguda i pa) . Jo he optat per la fideuà i l'empanada gallega (que l'hagués canviat per la truita a la navarresa quan he vist el plat que li han portat a la mare, que feia una pinta...). Això sí, no m'ho he pogut acabar. El meu pare sempre es posa les bótes allà, però jo no puc amb un plat tan enorme. Jo en tindria ben bé per dos àpats i no em quedaria pas amb gana! Bé i després per caminar una estona hem anat a Palamós, a donar una volta pel port, el passeig marítim, he, vist el canó i finalment quan tornàvem al cotxe hem vist el mercat del peix obert i hi hem entrat. peix acabat d'arribar, ben fresc. El venien però a la gent i no pas en grans quantitats, sinó en unes parades com les del mercat, no era pas com la llotja de les sis del matí (que una vegada vaig anar a la llotja d'Arenys perquè als meus pares els feia gràcia i allò era frenètic!). He vist de tot: sardines, raps, un altre que no sé quin era però encara tenia l'ham a la boca, crancs que no sé per què però treien escuma per la boca, llagostins que encara es movien, musclos, seitons... Bé, de tot i més. I ja finalment hem pres el camí de tornada, cap a Barcelona. I mig endormiscada, de sobte he girat el cap i els que anaven en direcció Girona estaven aturats. Més endavant he vist un fum negre que s'escampava per tot arreu, i com que hi havia una mica d'arbreda, he pensat que potser algun capullo havia tirat la cigarreta per la finestra i allò havia pres foc. Però era un cotxe en flames que cremava sense parar. Estava calcinat, com si hagués sortit del "desguace " aquell mateix moment. Els bombers intentaven apagar el foc i darrere el cotxe de bombers, hi havia una grua amb un cotxe gris platejat. No sé què ha passat, ni si hi havia algú dins el cotxe, però de debò que semblava que allò anés a explotar d'un moment a l'altre...

I la dutxa de la platja no anava gaire bé, rajava molt poc. I ara no sé per què (mira, un impuls) m'he llepat una miqueta el braç i estic saladeta encara...

5 comentaris :

  1. em sembla que la platja de Vilanova no està mai tan plena com la de Palafrugell però preferisc anar una mica més aviat per evitar això de la invasió de tovalloles!
    Aiii... la platja de Vilassar! m'encanta Vilassar! Vaig estar treballant allà un curs i vaig ser molt feliç!

    ResponElimina
  2. Els poblets de la costa brava són genials, fins i tot a mi que no sóc gens de platja, m'encanten. Jo vaig anar per allà l'any passat a passar uns dies amb uns amics, i va ser tant fantàstic... llàstima que aquest any han canviat moltes coses i no haurem pogut quedar, però tant de bo ho repetim aviat.

    ResponElimina
  3. Al principi va ser molt caòtic però cap allà la una es va buidar una mica... Es clar, estava plena de francesos torrats pel sol i vermells com tomàquets, i com que aquests dinen d'hora...

    Jo t'ho recomano, XeXu, perquè hi he anat bastants cops i la trobo genial, la costa brava. Les casetes de pescadors blanques i la costa rocosa és preciosa! A més a més, la platja tan neta i transparent només l'he vista a Eivissa, i és un plaer tenir platges així per aquí! Només cal posar-hi bona fe i intentar que segueixin així.

    ResponElimina
  4. Camiseta Personalizada11 d’agost de 2007 a les 17:13

    Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. phentermine drug
    Phentermine's works by changing the neurotransmitters within the brain, and suppressing the chemicals which alert you that you are hungry.
    [url=http://www.breauxbridgelouisianabedandbreakfast.com/]generic phentermine[/url]
    When this combination is put into effect the individual can lose anywhere from 5-20lbs monthly.
    http://www.breauxbridgelouisianabedandbreakfast.com/ - phentermine pills
    It also systemically releases adrenaline thus causing the break down of fat stored in the body.

    ResponElimina