25 de juliol 2007

Què hi veus aquí?

Per sort no he hagut d'anar mai al psicòleg: no he tingut davallades emocionals importants ni cap esdeveniment a la meva vida m'ha traumatitzat . Però no sé ben bé per què, barrinant m'han vingut al cap les típiques làmines que els psicòlegs de vegades ensenyen als seus pacients mentre diuen aquella frase mítica: què hi veus aquí? Són taques de tinta on hi pots veure des d'un elefant fins a una fada o un cotxe de carreres. Tot és vàlid. I mentre la gent s'ho va mirant i diu el que li passa pel cap, el psicòleg els mira des de la seva butaca de psicòleg (aquelles de color negre, ben embuatades i enormes), mentre amb una mà va fregant-se la barbeta i amb l'altra escriu les seves reflexions de mag mentalista, ja que se suposa que en funció del que la gent li diu sap què ens passa o quin és el nostre problema.

Doncs bé, tafanejar és una de les meves especialitats i buscant ho he trobat. La prova s'anomena test de Rorschach. Consta de deu làmines on hi ha unes taques de tinta (de vegades de color negre i d'altres en color) sobre fons blanc. I com ja tots sabem, la prova tan sols consisteix en dir què hi veus allà, ja que el resultat dependrà del que tu descriguis. Alguns dels aspectes que els psicòlegs tenen en compte a l'hora de fer el "diagnòstic" són la rapidesa a contestar, si gires la imatge (90º, 180º) o bé si ho veus tal i com t'ho ensenyen, si et fixes en les taques negres o bé en la part blanca, si distingeixes un animal, una persona, un objecte, etc... Bé, després d'aquest cúmul d'informació no sé si realment es pot saber què té una persona pel simple fet d'interpretar unes taques en un full. Però després de reflexionar-hi, suposo que si el mètode no funcionés no es faria servir per psicòlegs de tot el món des de fa més de vuitanta anys.

I com que em fa gràcia i no ho he hagut de fer mai... A continuació poso les deu làmines del test, i al final de tot posaré què hi veig jo. Mentre les mireu aneu pensant què hi veieu, ja que si us espereu a llegir el que jo interpreto la vostra ment tindrà certa tendència a decantar-se cap allò que heu llegit (almenys a mi em passa... És com allò d'ensopegar dos vegades amb la mateixa pedra). Bé, començo:

Làmina 1
Làmina 2
Làmina 3
Làmina 4
Làmina 5
Làmina 6
Làmina 7
Làmina 8
Làmina 9
Làmina 10

Bé, espero que us les hagueu mirat i remirat molt bé. Tot seguit, les meves interpretacions (que no penso enviar a cap psicòleg perquè les analitzi, no fos cas que em diagnostiqués una esquizofrènia de cavall o alguna cosa per l'estil i em condemnés a fer teràpia o a prendre pastilles anti-bogeria)

Làmina 1: Un ratpenat (amb el cap molt petit i unes ales descomunals) però un ratpenat al cap i a la fi.

Làmina 2: Dues persones assegudes cara a cara, que es toquen mútuament amb els palmells de les mans. Porten un barret i estan fumant (la part superior vermella serien els dos caps, i la de sota els pantalons)

Làmina 3: Dues dones cara a cara i amb sabates de taló, que duen una gerra d'aigua a les mans. Entre elles hi ha una papallona (zona vermella) volant.

Làmina 4: Un monstre pelut amb els peus enormes i el cap molt petit (una espècie de big foot diria...)

Làmina 5: Una papallona de les que surten de les crisàlides dels cucs de cera, que són molt lletges i tenen les antenes molt llargues (almenys em recorda a una papallona que va sortir d'un cuc de cera que de petita vaig alimentar...Era molt lletja! Tota grisa...).

Làmina 6: Bé... Ehem... La part de dalt de tot (l'allargada) em recorda un penis i la resta, una pell d'animal, com d'un gat o un altre animal petit amb pèl (Em sorprenc de la meva interpretació, però és que si no poso el primer que em passa pel cap l'experiment no funciona!)

Làmina 7: Dues dones hawaianes fent aquells típics moviments onejants amb els braços, que duen al cap unes plomes com les de les ballarines de can-can (s'estan mirant de cara).

Làmina 8: Un tigre que vol travessar un riu i recolza una pota sobre un tronc mig caigut. La imatge es veu reflexada en un llac (heu de girar el cap 90º a l'esquerra)

Làmina 9: Una dona amb els braços en 90º amb el tronc, formant un "aro" (com les ballarines de ballet). La cara és la zona blanca, és pèl-roja, la camisa és blava i la faldilla rosa. Les dues ratlles verticals que apareixen al centre del dibuix (amb fons blanc) serien els mugrons de la dona.

Làmina 10: És un paisatge marí: la zona vermella seria corall, les dues taques blaves dels costats són crancs (la zona verda que tenen enganxada a la part de dalt és una pinça), la part gris de dat de tot de la làmina es un escamarlà cap per avall, les taques grogues i taronges són peixos, i les taques verdes i primes de sota són dos cavallets de mar cap per avall.


Bé, en aquests moments no sé què pensareu de mi, però us ben juro que m'ho he passat molt bé fent aquest test, sobretot veient les coses surrealistes que m'anaven passant pel cap. M'agradaria que si ho llegiu, feu el test i em poseu què hi veieu (si és molt cansat, amb una làmina ja em fareu molt feliç :D)

I com que buscant una cosa en trobes una altra, m'ha sobtat molt un altre test (i aquest no l'havia sentit mai). És el test de l'home sota la pluja, i precisament consisteix en això: dibuixar una persona sota la pluja. Sembla que la pluja és un element que ens altera i davant el qual hem de recórrer a mètodes de defensa. Doncs a mi la pluja m'agrada, així que aquí teniu el meu dibuixet particular. Si no està pintat és perquè dibuixar a mà alçada amb el ratolí costa molt i ja n'estava cansada (no és que visqui en un univers en blanc i negre ni tampoc que estigui immersa en una depressió...)




Apa, bon dia!

6 comentaris :

  1. Vinga, m'apunto al joc. Jo hi veig...

    Làmina 1: Víctor Valdés
    2: Puyol
    3: Gio
    4: Belleti
    5: Deco
    6: Xavi
    7: Iniesta
    8: Ronnie
    9: Eto'o
    10: Messi i Henry

    Es greu, doctora? ;)

    ResponElimina
  2. Una mica!! Almenys intenta no seguir la pre-temporada, encara que sigui dur! Encara que és millor veure-hi en color que no pas tot de color blanc, no? :P

    ResponElimina
  3. Bona tarde!!

    Mira jo si m'hi he entretingut una mica per sobre i la veritat si llegeixo les teves imaginacions tb poden ser. el cert es que jo a primera vista amb tots veig el matiex, semblen els ossos de la columna vertebral i alguns la pelvis...

    A cop d'ull!!!!

    Be ja em diras si tinc problemes, jejeje!!!

    A cuidar-se!!

    ResponElimina
  4. 1. El cap d'una Ombra de Babylon 5
    2. Dos gnoms de jardí fent màgia
    3. la part inferior de la cara d'un pelroig vestit amb esmoking i parajita vermella
    4. Un os de pelutx deprimit
    5. Un rat penat
    6. La pell d'una guilla
    7. dues baillarines donant-se un cop de cul
    8. Una Estrella Blanca de Babylon 5
    9. Una explosió
    10.Dos bobbus anglessos vestits de vermell perseguits per una drac xinés i fugint cap a la Torre Eiffel.

    ResponElimina
  5. Zazpi, la meva mare també hi veia el cos humà en algun!

    Ostres carquinyol, no l'havia vist l'esmòquing! I per cert, què és un bubbus?

    ResponElimina