24 de juliol 2007

L'any que tu vas néixer

Ja feia molts i molts anys que veia els dels meus pares rondar per casa quan un bon dia vaig veure'ls en una botiga de Cerdanyola. I rebuscant vaig trobar el meu: el 1990. N'hi havia pocs, mira que vaig tenir sort. I em feia gràcia i me'l vaig comprar. Hi ha esdeveniments i curiositats sobre l'any que has escollit. I avui estava regirant els calaixos buscant una cosa que no trobava i l'he vist.

Llegint-lo per darrera vegada m'han sobtat dues dates: 26 d'agost i 24 de juliol. El primer, perquè és el dia que vaig néixer, i el segon perquè és avui. Bé, quan ho estava llegint he pensat: ui si demà estarem a 24. Ho posaré al bloc!. Però ara que ja estem a dia 24 és inútil parlar en passat.

Doncs resulta que avui fa 17 anys que es van descobrir centenars de fòssils humans a la Sima de los huesos, a la serra d'Atapuerca, gràcies als quals es va poder aprofundir la investigació sobre la morfologia de l'esquelet humà de fa uns 200.000 anys, que es diu aviat.. Va ser un descobriment important. Però en canvi si busquem a la wikipedia què va passar el 24 de Juliol de 1990 ens diu que les tropes de l'Iraq es van començar a congregar a la frontera entre aquest país i Kuwait. Ara no em sorprèn però fa un parell d'anys sí. I és que quan va haver-hi tot el cacau de la guerra de l'Iraq al s. XXI vaig saber que els noms que jo sentia per primera vegada els meus pares ja els coneixien i des de feia temps. Iraq, Sadam Hussein i companyia no eren noms anònims sense cara i ulls.

Llavors vaig agafar el fulletó de L'any que tu vas néixer. I al primer full surt que el 26 d'agost de 1990 la fragata Santa Maria i les corbetes Descoberta i Caçadora, (tres vaixells espanyols) salpaven rumb al Golf Pèrsic per participar en el bloqueig internacional contra l'Iraq. Ma mare em va dir que mentre era a la clínica, després de que jo vingués a tocar-li la pera i a voler néixer un dia en que plovia a bots i barrals, va veure a les notícies com salpaven els vaixells. Vivim en un món que no para de donar voltes al voltant del Sol i sobretot sobre sí mateix, circularment, revivint altre cop totes les vivències i cometent els mateixos errors.

Tot torna. Tot es torna a repetir un dia o un altre: per exemple, el 24 de juliol de 1990 també era dimarts, i el líder dels EUA es deia George Bush.

I per acabar, un dels èxits internacionals que sonaven:

5 comentaris :

  1. ufff aquesta cançó era una de les que ballava a la discoteca !! Quins records !!

    En fi... jo crec que l'any que vaig néixer Cèsar creuava el Rubicó o alguna cosa semblant :P

    ResponElimina
  2. Apa, que exagerat! ;) Doncs mira, al llibret hi havia cançons que van arribar a ser nº1 i vaig escollir aquesta perquè la coneixia.. les altres, ben poc!

    ResponElimina
  3. Uf Laia, m'acabes de matar. Com en Carquinyol, amb aquest post m'has fet sentir iaio de cop. Recordo què feia el 1990 i tot el tema de la 1a Guerra d'Irak, clar... i de Depeche, recordo el primer single que van treure, el 1981!
    Carquinyol, anem a plorar les penes... al barri gòtic? ;)

    ResponElimina
  4. Ei jo al barri gòtic m'hi apunto eh! I no s'hi val plorar les penes ;)

    ResponElimina
  5. Jo era petita i no anava a la discoteca, però... no em pensava que aquesta cançó fos tan vella!

    I jo també recordo la invasió de Kuwait, de veure-ho per la tele. Ai, que hauré de començar a jubilar-me :-)

    ResponElimina